Mietelmiä Pekka Haaviston kampanjasta

Rakkaat lukijat,

Tässä bloginpalasessa kirjoitan vähän omista ajatuksistani ja kokemuksistani Pekan kampanjasta. 

Mä liityin Vihreisiin koska haluan olla mukana auttamassa että voin asua suvaitsevassa ja ystävällisessä maassa, suojella luontoa ja kaikkia eläimiä, säilyttää tämä planeetta jotta ne jotka nyt synytvät tänne voivat elää puhtaassa ja turvallisessa ympäristössä. Luonnon tärveleminen, eläinten sukupuuttoon kuoleminen ja kaikki kauheat asiat mitä luonnolle tapahtuu ihmisten toimesta on ihan karmeeta. 

Toinen asia, joka on minulle tärkeä on että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Eräs kirkon pappi tai työntekijä sanoi kerran artikkelissaan viimevuonna että "Rasismi on syntiä". Olen 100% samaa mieltä. Tässä linkki vielä tuohon artikkeliin:

rasismi on syntiä

Olen oikeudenmukaisuuden ja tasa arvon puolella. Ketään ei saa syrjiä. Ei uskonnosta, ihonvärin tai seksuaalisen suuntautumisen takia.. Ei mielenterveys ongelmista kärsiviä, ei sairaita tai riippuvaisia saa syrjiä. Jos uskoo siihen, että joku meistä täällä maan päällä ollaan parempia kuin muut niin on aika katsoa peiliin. Kuten Raamatussa sanotaan: 

Evankeliumi Matteuksen mukaan 7:1-5 FB92

»Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: ’Annapa kun otan roskan silmästäsi’, kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

Raamattu 1992

Ei ole väliä uskooko Raamattuun tai ei, tämä on kaikille hyvä neuvo. Jostain nämä Raamatun tekstit on tulleet ja niitä on ihan hyvä käydä läpi, oli sitä uskovainen tai ei.

Rasismi ei ole oikeudenmukaista. 

Nämä asiat saivat minut tulemaan mukaan tähän Pekan kampanjaan. Olen niin iloinen ja kiitollinen että saan olla mukana auttamassa. Tää on mahtavaa työtä! Olen varhaiseläkkeellä niin minulla on aikaa toimia vapaaehtoisena.

Olin mukana tammikuussa Tampereella kun oli "Ilta Pekan kanssa". Se oli todella ihana ilta. Olin haaveillut Pekan tapaamisesta jo aika monta vuotta ja nyt viimevuoden keväällä, kesällä ja syksyllä yritin ehtiä ja päästä paikalle Pekkaa morjestamaan mutta nyt VIHDOINKIN sain tavata Pekan ensin siellä DJ Pexin keikalla täällä Tampereella, Pekan illassa ja sitten vielä tällä viikolla Keskustorilla kun hän tuli tervehtimään ihmisiä. Mä voin myöhemmin liittää vähän kuvia niistä tilaisuuksista.

Näissä tapahtumissa on ollut lämmin ja ystävällinen tunnelma. Jonot on pitkät kun halutaan ottaa selfie tai "Pexie" Pekan kanssa. Mä en ehtinyt paljon sanoa mutta se oli niin ihanaa nähdä esikuvaansa, jota on fanittanut jo 12 vuotta.

Tästä me mennään eteenpäin. Toinen kierros vielä edessä... Pidän peukkuja että Pekka pääsee sille ja että kaikki järjestyy. Jos Pekasta tulee presidentti voisin olla rauhallisella mielellä ja tuntea itseni turvalliseksi. 

Vielä haluan lisätä että Pekka on todella mukava henkilö ihan muutenkin. Hyvät tavat, diplomaattinen ja viisas, rauhallinen. Kiitos DJ Pexi! :)

Äänestä sinäkin Pekkaa! :) numero on 10.


Comments

Popular posts from this blog

Kaiken alku ja juuri

Team DJ Pexi 2024: Unelma ja tavoite

Mina åsikter om Pekka Haavisto. Varför röstar jag på honom?