Mina åsikter om Pekka Haavisto. Varför röstar jag på honom?

 Tjena!

Läget?

Ni får ursäkta mej om jag skriver lite rikssvenskt ibland, jag bodde där 12 år under mina studieår.

Ja, jag alltså röstar på Pekka Haavisto. Varför? Det finns många orsaker men dom främsta är att han förstår vissa saker bättre än dom andra kandidaterna. Han förstår hur det är att vara annorlunda. Han är lugn och stabil.Har väldigt mycket erfarenheter. 

Jag "hittade" de gröna några år sedan. Jag röstade på Pekka 2012 till president. Jag minns att 2018 glömde jag helt att rösta på första omgången, tror jag. Fy på mej! :D Alla mina familjemedlemmar och största delen av mina vänner och bekanta är ganska till höger politiskt sett. Min mamma är dock mera liberal. Hon har lärt mej många liberala principer med sitt goda exempel och goda lärdomar. 

Jag känner att Pekka har ett gott hjärta, han är modig och står emot orättvisa. Det är otroligt viktigt.

Jag tycker att saker borde alltid vara rättvisa. Det händer dock inte alltid här i världen, och det är ganska hemskt. Jag försöker vara själv ett bra exempel på rättvisa och bra moral. Jag vill vara ärlig och duktig på det jag gör. Jag har skrivit bloggar sedan 2007 när jag var 27... Jag skriver bloggar på tre olika språk. Detta är min första och enda blogg om politik. 

Jag har varit med i Pekka Haavistos kampanj och hjälpt till från och med den dagen vi började samla in namn för att stöda hans president kampanj. Jag var en av de första här i Tammerfors som skrev på en lapp. Jag samlade också 10 lappar från mina vänner och släktingar allt som allt. Jag är så glad att jag kan vara med och hjälpa till. Mina förmågor och talanger kommer till godo där. 

Jag älskar volontärarbete. 

LYCKA TILL Pekka! 

Comments

Popular posts from this blog

Kaiken alku ja juuri

Team DJ Pexi 2024: Unelma ja tavoite